Het reinigen van de leren bovenlaag van uw inlays
De leren bovenlaag kunt u reinigen met een zachte doek/spons en groene zeep of een PH neutrale zeep. Daarna op natuurlijke wijze laten drogen (niet op of bij de verwarming!) en insmeren met blanke schoensmeer. Na ongeveer een uurtje uitwrijven met een zachte doek. Als u dit eens per maand/twee maanden doet bevordert dit de hygiëne en levensduur van uw inlays.
Het reinigen van een niet leren bovenlaag van uw inlays (ook suède)
Niet leren bovenlagen kunt u reinigen met een zachte doek/spons en groene zeep of een PH neutrale zeep. Daarna op een natuurlijke wijze laten drogen. Wij adviseren u de zolen te reinigen op een moment dat ze daarna de tijd hebben om te drogen. (Het drogen duurt wel enige uren). Als u dit eens per maand/twee maanden doet bevordert dit de hygiëne en levensduur van uw inlays.
BELANGRIJK: VOORKOM ONNODIGE VERKORTING VAN LEVENSDUUR OF SCHADE AAN UW INLAYS.
ZIE ONDERSTAANDE INSTRUCTIES.
Niet overmatig verhitten (niet op de kachel leggen om te laten drogen, niet in de auto op een warme dag bewaren, niet in de wasdroger).
Niet overmatig nat laten worden (regelmatig wisselen bij zweetvoeten, niet in de wasmachine, niet in het water).
Niet te lang blootstellen aan UV straling (bewaren in het volle zonlicht).
Gebruiker dient elk ernstig voorval in verband met het hulpmiddel te melden aan de fabrikant en de bevoegde autoriteit van de lidstaat waar de gebruiker gevestigd is.
Podo-start heeft om haar administratieve last te verminderen al haar vorderingen overgedragen (gecedeerd) aan Infomedics. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. Dit betekent voor u, dat u een nota van Infomedics ontvangt. Mocht uw verzekering rechtstreeks declareren ondersteunen, dan ontvangt u alleen een restnota voor de kosten die niet bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd konden worden. Zowel Podo-start als Infomedics garanderen u dat we op geen enkele wijze inbreuk maken op uw privacy.
Voorkom onnodige kosten Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Het is belangrijk dat u zich hieraan houdt om extra kosten bij herinneringen te voorkomen. Deze betalingstermijn is bindend, ook wanneer de zorgverzekering de nota (nog) niet aan u heeft vergoed. Infomedics is gerechtigd de nodige maatregelen te nemen om het openstaande bedrag te incasseren.
Vragen over uw nota Heeft u vragen over uw nota, log dan in bij Infomedics met uw inlogcode (vermeld op uw nota) of bel met: 036 20 31 900. Indien er geen vergoeding van uw zorgverzekeraar op uw nota aangegeven is, kunt u de nota samen met de eventuele verwijzing van uw arts opsturen naar uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw aanvullende pakket krijgt u de podologische- / podotherapeutische zorg vergoed. Bekijk voor de voorwaarden uw zorgpolis.
U KRIJGT EEN PAAR ZOLEN OF ORTHESES AANGEMETEN. HOE GAAT HET DAN VERDER?
Na het aanmeten van een paar zolen of teenortheses gaat u deze dragen. Echter, uw voeten en lichaam moeten wennen aan de andere stand en reageert hierop met o.a. spierspanningsveranderingen of spierpijn. Daarom wordt aangeraden de zolen niet gelijk de hele dag te dragen, maar rustig het aantal uren per 2 dagen op te voeren. Als u al op zolen liep en ze worden vervangen dan raden wij u aan de zolen 1 á 2 weken halve dagen te wisselen met uw oude zolen.
Wennen aan nieuwe zolen kan enkele dagen tot enkele weken duren. Neem hier de tijd voor.
Klik hier om het volledige clientbrief te bekijken
Document: Uw steunzolen op maat maken